Februarutfordringen

tirsdag 26. mars 2013

Söta påsar istället för Påskägg!

Än finns det lite tid kvar att göra söta påsar att ge bort i Påsk! Istället för att ge min syster och mamma Påskägg med godis får de denna Påsken en söt påse med armband i.
Jag har använt vanliga enkla bruna papperspåsar och sedan täckt alla sidor med cardstock och söta papper från kollektionen Lykke! Jag tycker att både färger och mönster passar jättefint som Påsktema. Locken är dekorerade med de fina borderna som finns på papperna och så söta pärlor.
På framsidorna har jag jobbat i många lager av olika die-cuts och sedan dekorerat med blommor och band från Papirdesign.
Jag stansade ut fåglar som fina motiv i ramarna.
Nästa påse är lite olika men ändå med samma tänk. Det blir jättesött att knyta en enkel rosett med den fina spetsen från Papirdesign.
För att få påsen stadig och kännas lite lyxigare klär jag alltid både baksida och botten.

Jag önskar er en trevlig Påsk!

Kramar från Ulrika/LillBlomman!

2 kommentarer: