Februarutfordringen

søndag 19. mai 2013

A birthdaycard and how to make an easy pinwheel.

Hei hei, det er jeg,  Bente som er med dere her idag for å vise et enkelt kort jeg har laget. Av og til kan det väre bra å få ideer om hvordan man kan lage saker ganske fort og enkelt i siste stund. Jeg vet at det er sånn for meg iallefall. En söt liten pynteting kan väre en liten 'vindmölle' av papir 

Hi It's me Bente and I am here to share a card with you today and a simple tutorial on how to make a pinwheel. Those  pinwheels make such a cute design element on cards and layouts.

Sånn ble bursdagskortet:

This is how it turned out:




Her kommer beskrivningen på 'snurrehjulet'. Jeg har laget det i punktform 1-4:

I wrote the instructions in fa few easy to follow steps:



1. Begynn med et stykke papir som er kvadratformet. 
Velg gjerne ett det fram og baksiden passer fint samman siden du vil se begge.

1. Start with a square piece of paper. Good idea to choose one that has matching 
front and back as you will see both sides.

2. Klipp etter markeringene ca 2/3 deler inn mot midten.
Den lille snurren' på kortet er 6X6 cm. 

2. Cut along the lines about 2/3ds towards the center.
The small pinwheel for a card-topper is 6X6 cm.

3 og 4. En etter en folder du inn hjörnene mot midten. 
Du kan lime dem fast eller lage et lite hull og feste med en brad.

3 and 4. Fold the corners towards the middle one by one. 
You can glue them down or make a small hole and secure with a brad. 

Etter at du har gjort disse momentene kan du pynte  'snurren' med en blomst ,som jeg gjorde
 på kortet eller hvorfor ikke en knapp i matchende farge...?

When you have completed these easy steps you can add a paper rose on top of your 
embellishment like I did for my card. Or why not use a matching button...?

Lager du den litt större er den fin å bruke som pynt til barneselskap.
Jeg brukte et papir på 15X15 for  störrelsen jeg holder i handen.

The pinwheels make cute decorations for birthday-parties. 
You can easily adapt the size to your need.
The one in my hand was made using a paper size 15X15 cm.


Jeg har brukt  / I used :

Lykke-Blå pioner
Blue paper roses
Blue ribbons/lace

Det var allt for idag!

That's all from me today!!

Klem / Hugs

1 kommentar:

  1. Nyydelig, Bente. Pinwheel er jo bare så kult.

    SvarSlett