Februarutfordringen

onsdag 28. august 2013

Tid for jul

Jeg var så heldig å få kose meg med den nye julekolleksjonen rett før gave- og interiørmessa.
Og jeg lagde en liten adventskalender til søndagene i advent (derav 4 esker)
Kalenderen er laget i en settekasse og måler ca 20x20cm.
Kolleksjonen heter Julehilsen, og jeg har brukt arkene Julestjerner, Pepperkaker, Bark, Låvevegg, Gledelig jul og Ord om Julen.

I have been playing with the new christmas-collection from Papirdesign, and I made an 
Advent-calender, just for the sundays in december (so that is the reason for just 4 boxes)
The new collection i called Julehilsen, and is so amazing!!


Rommene har jeg pyntet med små Jule-tema.
Her er det innpakking som er saken. 
Har rullet sammen små biter av de ulike papirene, og satt dem sammen med litt hyssing og en saks-charm.

I have decorated the rooms with cristmas-themes.
Here is a gift-wrapping-room. With papers, scissor and twine. 
 

 Her er det pepperkaker som er tema.
Klippet ut pepperkakehjerter og figurer fra arket Pepperkaker.
Satte dem sammen med små pepperkakeformer og et hjemmelaget kjevle (bare en strimle kartong surret rundt en grillpinne og limt fast)

Here is a baking-theme. I've cut the cakes out of the paper Pepperkaker.


 Julegaver må ha pakkelapper. Jeg har tatt de minste chipboardhjertene, laget hull i dem og satt i litt hyssing. "Til" og "fra" er skrevet for hånd.
Treet til høyre er stanset ut i arket Gledelig jul med en die fra Spellbinders.
Stanset ut flere stykker, brettet dem på midten og limte dem sammen.

Presents must have tags on them. 
These are made from the smallest chipboardhearts.


Til slutt har jeg laget en liten "by".
Jeg har brukt dien "Townscape" fra Tim Holtz, og stanset ut i  arket Bark.
Deretter har jeg limt det rundt et elektrisk Te-lys.
Jeg har brukt en Snow-writer på hustakene og satt fast litt snurret ståltråd som røyk fra pipene.
(Dette er et Tim Holtz-triks, men synes det passet utrolig godt sammen med dette arket)

Som tall på eskene har jeg brukt Stickersene fra Papirdesign.

Here I have made a little "town".
I used the Die "Townscape" from Tim Holtz, and the paper Bark.
Then I glued it around an electric light.
The whole idea with the town is from Tim Holtz.


Dette var dagens juleinspirasjon fra meg.
Gled deg til du får leke deg med kolleksjonen, du også.
Den er bare hærlig :)

Good luck with your Christmas-projects. Hugs.

Klem,
Lise

6 kommentarer:

  1. Skyhøy WOW-faktor på denne Lise!! Fantastisk gjennomført og flott. Bøyer med langt ned i støvet!!

    SvarSlett
  2. Åhhh, helt fantastisk nydelig, Lise!!! Så gjennomført ned til minste detalj:)
    Takk for inspirasjon & ideer!
    (Nå gleder jeg meg enda mer til juuul)

    SvarSlett
  3. Wow Lise du e bare såååå flink :O) Det va råflott den kalenderen :O)

    SvarSlett
  4. Ingen kan få meg så til knes i beundring som deg Lise. OMG dette er helt helt helt magisk!!

    SvarSlett
  5. Jeg er stum av begeistring og beundring Lise! Dette var bare helt wow!!!

    SvarSlett