Februarutfordringen

fredag 23. mai 2014

Lille klatremus og pølsepause. 2 layoter fra Marianne

 Heisann. I dag er det Marianne sin tur i bloggen, og jeg har jeg to layouter å vise frem, så vi dropper en lang intro, og går rett på sak:

Jeg visste at jeg måtte bruke dette bjørkebark-arket til noen klatrebilder, og kom plutselig på det tøffe treverksstempelet som Papirdesign kom med i vinter. Det passet jo også godt til bildene og ble brukt under mønsterarkene.

I tillegg til treverksstempelet brukte jeg også noen grener og fugler fra stempelplaten Fuglekvitter.

Jeg er en stor fan av pionene til Papirdesign, og har her brukt de mørkerosa i tillegg til mindre vanlige roser. Dotter er også stilig og her synes jeg de grønne passet best til tema. Det er jo ingen sak når de kommer i alle mulige farger..

Produktliste:
Ark: PD 13838 Bark, PD 14889 Trevegg, PD 14888 Jakob og Jenny
Stempler: PD 13779 Trestruktur, PD 13804 Fuglekvitter
Blomster: Pioner, dyp rosa, rosa roser 1,2 cm.
Annet: Grønne dotter, Kakeservietter 10 cm, Alfabetstickers hvite
Layouten ble forøvrig laget til en utfordring hos Cherish This - Memories for Life.



Layout nr 2 ble også en layout med misting og stempling - men på en litt annen måte.

Jeg har brukt flere stensiler, og alle fikk hver sitt medie på. Trekantene er laget med modelingpaste som lett ble farget med mist før jeg påførte. Pilene er laget med grå stempelpute, og stjernene er laget med det som chipboardstjernene til Papirdesign er festet på. Synes den gir en super stensil!! 

Dette kamerastempelet har jeg brukt flere ganger - jeg digger det!! Her har jeg stemplet på hvit kartong og klippet ut. Deretter festet med 3D-puter for å få mer dimensjon på det. 
Var også litt fornøyd med måten jeg løste s-mangelen på (Takk til flinke scrappevenninne Anita som inspirerte meg til dette trikset;-)).

Her ser dere stjernene bedre.. Med alle de nye buttonsene som kom, er det lett å glemme disse eldre chipboardovalene, men de er også veldig anvendbare! Litt dotter må jo også med, denne gangen ble det ulike nyanser av blå for å matche resten.

På fotoplata er det også filmstriper, og de ville jeg også ha med, sammen med småordstemplene.

Produktliste:
Ark:  PD 12707 Vennlig hilsen, PD13... Krakelert treverk
Stempler: PD 13794 Ord til deg, PD 13800 Kamera
Annet: Blå dotter, PD 631 Chipboard Stjerner drøm, PD 680 Chipboard gutt.


Ønsker dere alle en riktig god helg:-)

2 kommentarer:

  1. Digger begge to, Marianne!
    Såå fine og fulle av herlige detaljer og tips! :)

    SvarSlett
  2. Det bjørkearket må jeg jo bare få fatt på. Stilig lo. Takk for inspirasjonen

    SvarSlett