Februarutfordringen

fredag 6. juni 2014

Små og kjappe bursdagskort

Innimellom hender det seg at jeg går løs på restebunken min og lager noen enkle og raske kort.. Da er det gjerne storproduksjon, hvor jeg i løpet av en time eller to lager flere relativt like kort - like greit å lage flere når man først har funnet ut hva man vil lage. Disse er laget en kveld jeg og flere venninner hadde en scrappelørdag sammen. Jeg kom sent i gang, men var ganske effektiv da jeg først startet opp..  Jeg hadde helt glemt dem av, inntil jeg plutselig måtte finne frem et kort igjen..

Alle kortene er laget med ark fra "Marias Verden"
Her har jeg brukt arket "PD 14912 Sjokolademuffins", en kakeserviett, Små og store roser og litt krystaller. Stempelet er fra platen PD 13794 Ord til deg. Motivet er fra klippearket "Jenter". 3D-putene er selvsagt også på plass.

Så kommer tre kort lagd etter samme mal:
Her er det ark fra PD 14911 Cupcakes,  PD 14913 Ballonger og Muffinsen er klippet ut av PD 14915 Ugler og festet med 3D-pute på en rosa kakeserviett. Formen på dette kortet er ganske enkelt. 4x12 inch og så er det preget på 3 inch og brettet inn.. Da ser det slik ut innvendig:


Etter å ha lagd ett slikt kort fant jeg ut at jeg ville lage en lomme der man brettet deler av kortet sammen. På dette kortet dyttet ned derfor ned en tag med en liten hilsen på.
Og slik ser det da ut innvendig - og jeg har tatt ut tagen slik at dere ser den og..
Produkter: PD 14912 Sjokolademuffins, PD 14913 Ballonger ("bursdagsgutt"). Stempler fra platen PD 13812 Livet

Og hvorfor ikke nok ett kort i samme stil når man først er i gang...

Produkter:PD 14913 Ballonger, PD 14915 Ugler

Da har jeg to enkle til før jeg sier meg ferdig.. Igjen har jeg bare brukt ett eller to ark, og da jeg lagde innsiden på det rosa, ble jeg også inspirert til å lage et kort til som kun tok meg to minutter - max - å lage.
Jeg liker virkelig godt størrelsen 4x6 inch når jeg lager kort.. Da får jeg jo tre kort på en kartong, og jeg synes størrelsen er så mye mer håndterlig enn de større firkantede. Igjen har jeg gjort det enkelt. Et ark under og så har jeg klippet til en banner av et PL-kort fra arket "ballonger". Denne er festet med 3D-puter og har fått et par knallrosa krystaller på seg i tillegg til den utpunshede muffinsen.

Selv enkle kort kan få litt rask pynt inni, og her festet jeg tre sirkler fra uglearket med 3D-puter. Og dette likte jeg så godt at jeg også ville lage et super-duper-enkelt kort til - og det tok som sagt max 2 min å lage:-)

Vanskeligere enn dette trenger det jo faktisk ikke være...


Da ønsker jeg alle en riktig god og solrik helg!!










2 kommentarer:

  1. Mange stilige bursdagskort, og så kjekt å se at det blir veldig bra uten for mye stæsj.. noen ganger så klarer jeg ikke begrense meg.. hehe

    SvarSlett
  2. Akkurat hva man behöver.:-) Flott å vise at man kan lage kort uten veldig mye krusiduller som passer finfint når du skal gå bort. Kjempefint!

    SvarSlett