Februarutfordringen

søndag 21. februar 2016

Hvordan sette eget preg på Trefigurene våre.

I dag vil jeg vise dere en enkel måte å dekorere de utskjærte trefigurene til Papirdesign:

Du trenger følgende:
-akrylmaling
-Frantage Embossing
-varmepistol
-trefigurer
-svamp



Påfør hvit akrylmaling på figurene, jeg velger å la de sitte på arket fra innpakningen, ettersom de da er lettere å jobbe med uten at de farer rundt på arbeidsbordet når jeg embosser..og så slipper jeg å holde de fast med pinsett.. jeg holder bare i arket. 
Jeg påfører malingen med svamp, slik at det dekker , men det behøver ikke være veldig jevnt.

 Direkte etter at jeg har malt figurene påfører jeg embossingpulveret. Dette for at jeg vil at det skal feste seg i malingen før den tørker. .. Jeg påfører embossingpulveret  litt "dertvis" ikke heldekkende, og rister av det overflødige (det som ikke fester seg i malingen)

 Så embosser jeg med varmepistolen. til alt pulver er smeltet.. Dette går rimelig kjapt.
 .......og vips har jeg mitt helt eget preg på pynten :-)
Veldig enkelt og ikke tar det all verden av tid.

 Og her kommer et eksempel på den ferdige pynten i bruk på et Lollipopkort.
Her har jeg i tillegg embosset en kakeserviett med Frantage embossing.
For å få Fratagen til å feste seg på servietten har jeg sprayet den med Hvit Gessospray.
Du kan eventuelt bruke en limpute, eller om du har spray lim..
Poenget er at du må ha noe som gjør at embossingen fester seg før du skal varme det opp.



Håper du fikk lyst til å prøve!
Lykke til!

2 kommentarer: