Februarutfordringen

mandag 3. oktober 2016

Julehilsen til store og små...

God morgen alle sammen!

Selv om kalenderen bare viser 3. oktober, er jeg for tiden langt inne i julemodus når jeg scrapper.  Med de nye lekre julearkene fra Papirdesign ("Gledelig Jul") er det vanskelig å la være å komme i julestemning. 

I dag vil jeg vise dere et julekort, som jeg koste meg veldig med å lage.  For meg er det dette som er den typiske norske julen... Snø, strikkemønster, en gammel fjøsnisse og masse kjærlighet...



Juletrærne er stanset ut i bølgepapp med de nye diesene til Papirdesign. De har fått seg et strøk hvit akrylmaling før jeg strødde på embossingpulver i hvitt og gull. Til slutt brukte jeg snøeffekt for å skape enda mer dybde. 

Fjøsnissen er klippet ut fra et av mønsterarkene i den nye papirserien "Gledelig Jul". Han har fått lys i fjøslykta si ved hjelp av en gul dott.

Snøflakene har fått litt hvit dabber rundt om kring, og jeg har strødd litt hvit enamel frantage for å skape snøeffekt.  Strikkemønsteret er laget ved hjelp av stensil og moddeling paste ogr igjen i mønsteret på fjøsnissens vott.

Jeg har pyntet med hvite krystaller for å skape en følelse av at det snør.


Innsiden av kortet er denne gang pyntet veldig enkelt.  Stensil sammen med modellingpaste viderefører strikkemønsteret fra forsiden.  Jeg klippet ut et banner fra et av mønsterarkene, som jeg limte i ene hjørnet.  Til slutt stemplet jeg en tekst med et av de nye julestemplene. Jeg syns dette stempelet passet godt med tanke på fjøsnissen på forsiden.

Produkter jeg har brukt:
Ark: "Gledelig jul": PD 16198 - Store og små, PD 16233 - Julaften. "Monokromatisk": PD 15095 - Rød 1.
Dies: PD 16202 - Ramme 2, PD 16220 - Juletre
Stempler: PD 16176 - Det du håper på, PD 16182 - Håper nissen kommer.
Klistremerker: PD 14940 - God jul
Annet: Krystaller - hvite, Chipboard - snøkrystaller, Dotter - gul.

Ha en kreativ, fin dag!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar