Februarutfordringen

torsdag 13. oktober 2016

Tutorial - Juleornament

Hei!
I dag har jeg en tutorial til dere på et juleornament.
♥♥♥
Jeg startet med å velge ut to mønsterark, fra den nye juleserien Gledelig Jul,
som jeg syns passet sammen.
Jeg valgte å bruke baksidene.
 Jeg valgte meg deretter ut en ny rammedies, som form til ornamentet.
Og bruker litt washitape til å holde diesen på plass.
 Så er det bare å begynne å sveive....
Jeg trengte 6 av hvert ark.
 Jeg brettet de så i to, med mønsteret jeg ville bruke, inn.
 Til å feste dem sammen, brukte jeg smal Scor tape.
Den er strek og god.
 Så satte jeg dem sammen, med annen hver av de to mønstrene jeg valgte.
 Før jeg satte sammen de to siste rammene, tok jeg på litt lim i toppen på innsiden, hvor rammene møtes.
Der festet jeg en "diamant" i ei snor, til pynt inni og til oppheng av selve ornamentet.
 Da ble det sånn!
Jeg kunne valgt å la det være bare sånn, men jeg ville ha litt mer pynt på :)
 Da valgte jeg å bruke den nye Kristorn- diesen, og stanset ut to sett i hvit kartong.
(men jeg brukte bare en og en halv...)
 Jeg brukte også noen røde miniroser, som jeg hadde frostet på forhånd,
samt noen rufseknopper, som jeg tok litt glitterlim på etterpå.
 Så da ble sluttresultatet sånn:
Produkter:
Mønsterark: Gledelig Jul PD 16221 Julehus og PD 16224 Juleblomster
Dies: PD 16171 Ramme 1 og PD 16172 Kristorn
Pynt: Miniroser og rufseknopper

Håper du fant inspirasjon til å prøve selv.
♥♥♥
Lykke til!

Klem fra

2 kommentarer: